خبرگزاری ایلنا :" کلنگ زنی طرح سالن 20 هزار مترمربعی کنتورسازی ایران با حضور نماینده معین دولت در استان قزوین؛ حرکت کنتورسازی ایران(سهامی عام) به سمت توسعه و تنوع محصولات

خبرگزاری ایلنا :" کلنگ زنی طرح سالن 20 هزار مترمربعی کنتورسازی ایران با حضور نماینده معین دولت در استان قزوین؛ حرکت کنتورسازی ایران(سهامی عام) به سمت توسعه و تنوع محصولات

کلنگ زنی سالن 20 هزارمترمربعی شرکت کنتورسازی ایران در محل این شرکت در شهرک صنعتی البرز استان قزوین، با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده معین دولت در استان قزوین روز سه شنبه 07/06/1402 انجام شد.

با حضور نماینده معین دولت در استان قزوین/ حرکت کنتورسازی ایران به سمت توسعه و تنوع محصولات + فیلم

طی مراسمی جشن احیا و راه‌اندازی مجدد 92 واحد صنعتی در استان قزوین در شرکت کنتورسازی ایران برگزارشد که در حاشیه این جشن، کلنگ زنی سالن 20 هزارمترمربعی این شرکت، جهت توسعه و تنوع محصولات نیز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم علاوه بر نماینده معین دولت در استان قزوین، مدیران ارشد استانی از جمله فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین و دیگر مدیران استانی حضور داشتند.

صنایع بزرگ کشور دچار آسیب شدند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اظهار خوشحالی از حضور در مراسم احیای شرکت‌های صنعتی، گفت: در گذشته دارای صنایع بسیار بزرگی بودیم که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله خصوصی سازی برخی از صنایع دچار آسیب شدند.

DSCN1258

او افزود: شرکت کنتورسازی قدمت 55 ساله دارد و از سال 47 فعالیت می‌کند. قطعا این شرکت به زودی در زمره شرکت‌های صادرکننده خواهد شد ونیاز دنیا را نیز در کنتور تامین می‌کنند. امیدواریم تا پایان دولت فعالیت‌هایی که در گذشته شروع کرده بودند؛ راه‌اندازی خطوط تولید جدید در دیگر کشورها و کنتورهای نوینی که قصد داشتند تولید کنند، محقق شود.

اگر محصولی را صادر کنیم، تولید آن را تضمین کرده‌ایم

زارع پور گفت: اگر بتوانیم محصولی را صادر کنیم، تولید آن تضمین شده است. امیدوارم همه واحدهایی که در استان قزوین فعالیت می‌کنند به ویژه این 92 واحد که امروز احیا شده‌اند، به شرکت‌های صادرکننده ملحق شوند. امسال سال رشد تولید است و خوشحالم که شاهد تحقق وعده‌های دولت در احیای واحدهای تولیدی هستیم.

او افزود: البته اقدامات اصلی توسط خود تولیدکننده‌ها و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی انجام شده و ما فقط حمایت کردیم. به امید آنکه دیگر در کشور واحد تعطیلی وجود نداشته باشد. رئیس جمهور نیز سفرهای استانی خود را به هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی انجام می‌دهد.

زارع پور گفت: برخی از گره‌ها به دست مسئولین باز می‌شود وبرخی از گره‌ها به دست تولیدکنندگان. همه مسئولان استانی و دولتی مکلفند که مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند. تنها چیزی که می‌تواند کشور را نجات دهد تولید است.

پروژه فیبرنوری در قزوین

او افزود: در بخش ارتباطات نیز اتفاق خوبی رخ داد و آن نیز آغاز پروژه فیبرنوری قزوین بود که با حمایت شهردار و اعضای شورای شهر صورت گرفت. امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی، شهردار و فرماندار قزوین تا یکسال آینده این خدمات را برای همه مناطق استان قزوین فراهم کنیم. در تستی که انجام شد، سرعت فیبر نوری حدود 940 مگابایت بر ثانیه بود.

زارع پور گفت: حداکثر سرعت ADSL 16 مگابایت بر ثانیه است. سرعت فیبر نوری 60 برابر سرعت ADSL است و می‌تواند به اشتغالزایی، رفاه و آسایش منجر شود.

او تاکید کرد: دنیا به سمت نسل چهارم صنعت پیش می‌رود. اینترنت اشیا می‌تواند صنعت را متحول کند. داده‌های کلان و هوش مصنوعی نیز می‌توانند صنعت را متحول کنند. اینترنت 5G لازمه تحول صنعت است که بدون فیبرنوری ممکن نیست.

فیبرنوری زیرساخت تحول تمامی صنایع است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیبر نوری زیرساخت تحول تمامی صنایع است. چندسال پیش در صدد بودیم تا شبکه برق را هوشمند کنیم و 10 درصد تلفات را کاهش دهیم. با کنتور هوشمند می‌توان اتلاف برق را پیدا کرده و آن‌را جبران کنیم.

او تاکید کرد: یکی از محورهایی که در برنامه هفتم توسعه آورده‌ایم، بحث هوشمندسازی صنعت است.

کنتورسازی ایران به زودی به قطب صنعت کشور تبدیل می‌شود

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در این مراسم گفت: از تلاش‌های کارکنان شرکت‌هایی که جشن احیای آن‌ها در حال برگزاری است، تشکر می‌کنم. برای احیای شرکت کنتورسازی درخواستی ارائه شد و رئیس جمهور موافقت شد و این اتفاقی مثبت است.

DSCN1248

او افزود: شرکت کنتورسازی ایران در مسیر رفع مشکلات قرار گرفته است. از مدیران استانی نیز بابت همکاری‌هایی که برای احیای 92 واحد داشتند تشکر می‌کنم. بخش مهمی از مشکلات شرکت کنتورسازی ایران رفع شده و به زودی به قطب صنعت استان قزوین تبدیل خواهد شد.

19 شهرک صنعتی در استان قزوین

عزیز الله افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم گفت: در جشن احیای 92 واحد صنعتی هستیم. استان قزوین به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی شناخته می‌شود. 19 شهرک صنعتی در استان داریم که یکی از آن‌ها شهر صنعتی البرز است که اولین شهر صنعتی کشور است که در دهه 40 کلنگ زنی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

DSCN1228

او افزود: بالغ از 3 هزار و 450 واحد صنعت در این 19 شهر، شهرک و ناحیه صنعتی در استان قزوین فعالیت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها قدمت بالایی دارند. حجم سرمایه‌گذاری این واحدها بالغ بر 413 هزار و 653 میلیارد ریال است. میزان اشتغال در این واحدها نیز 153 هزار و 700 نفر است.

استان قزوین، پیشرو در تولید محصولات صنعتی

افضلی گفت: 17 محصول عمده داریم و هزار و 300 کالا در واحدهای صنعتی ما تولید می‌شود. انواع محصولات فولادی، شیشه و شوینده در استان قزوین تولید می‌شود. بیش از 60 درصد از شوینده‌های کشور در استان قزوین تولید می‌شود. در بحث شیشه نیز محصولات بسیاری تولید می‌شود. انواع محصولات رزین، نساجی  در زمره استان‌های پیشرو هستیم.

او افزود: در دولت سیزدهم هزار و 1350 مجوز صنعتی صادر کردیم که برای 5 هزار و 395 نفر می‌تواند اشتغال‌زایی داشته باشد و میزان سرمایه‌گذاری طرح‌ها بالغ بر 657 هزار میلیاردریال است. تامین مالی زنجیره‌ای در استان ما برای اولین بار انجام شد. در استفاده از تجربیات بخش خصوصی، تشکل‌های غیردولتی ایجاد شده است. همچنین در استان 142 شرکت دانش بنیان داریم.

قزوین در علم و دانش به روز بوده است

فاطمه محمدبیگی، نماینده استان قزوین در مجلس و رییس مجمع نمایندگان گفت: قزوین در ادوار مختلف تاریخ نشان داده که همواره در علم و دانش به روز بوده است. زمانی که مقام معظم رهبری به شهرمان سفر کردند، فرمودند اگر بخواهیم دانشمندان قزوین را نام ببریم ساعت‌ها طول می‌کشد.

DSCN1234

او افزود: برای ایجاد شهر هوشمند این آمادگی را داریم در استان که تجهیزات موبایل و پنل‌های خورشیدی را تولید کنیم. بهترین کنتورها در همین شرکت تولید می‌شود. از شرکت کنتورسازی تشکر می‌کنم. همین‌طور از معاونت امور اقتصادی که 92 شرکت احیا شود.

محمدبیگی گفت: استان قزوین به حدی در صنعت مستعد است که در زمینه هرکالایی می‌تواند موفق عمل کند. استان صنعت‌پرور قزوین از 13 اقلیم کشور، 11 اقلیم را دارد. تولیدات صنعتی و کشاورزی را نیز می‌توانیم داشته باشیم.

او افزود: استان قزوین جزو استان‌های دهنده است. بیشتر فرسودگی‌ها نصیب ما شده است. صنعت ما در حال پیرشدن است اما برای نوسازی صنعت دچار مشکل شده ایم. در صنعت جزو استان‌های برتریم اما در ردیف بودجه در رده بیست و چهارمیم.

محمدبیگی گفت: از آقای زارع پور به خاطر داشتن 5 فرزند تشکر می‌کنم. همچنین از آقای وزیر می‌خواهم از خانواده‌های دارای چندفرزند حمایت ویژه شود. استان قزوین پایلوت شهر هوشمند است. صنایع خانه‌محور و اشتغال خانواده محور را برمبنای فناوری پایه ریزی کنیم. خانواده‌های ما اشتغال خانگی داشته باشند و فناوری را به خانه ببریم که پرچم‌دار رشد و تولید باشیم.

19 نوع کنتور و مودم ارتباطی کنتور طراحی شده است

سیدعلی عاملی، مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران در حاشیه این مراسم به «ایلنا» گفت: به لطف آقای اعلایی، استاندار قزوین، مدیران استانی و پس از سفر ریاست جمهوری به استان و تاکید او بر حمایت از کنتورسازی، گام‌های بزرگی در تولید مجدد محصولات برداشتیم.

او افزود: با تلاش کارکنان کنتورسازی ایران، 19 مدل کنتور و مودم ارتباطی کنتور طراحی و پیاده سازی شده است. تولید محصولات یک سال و نیم است که مجددا آغاز شده است.

عاملی تاکید کرد: اکنون تعداد پرسنل شرکت کنتورسازی ایران 120 نفر است که تا پایان شهریور به 180 نفر می‌رسد. تا پایان سال جاری نیز اشتغال پایدار شرکت به 400 نفر خواهد رسید.

او افزود: باتوجه به افتتاح سالن تولید جدید به مساحت 20 هزار مترمربع برای سالن تولید جدید جهت توسعه خطوط جدید تولید و افزایش ظرفیت و تنوع محصولات ، امیدواریم تعداد پرسنل تا پایان خرداد و تیرماه به هزار و 400 نفر برسد. 

DSCN1206